Istorie. Manual pentru clasa a VII-a

Maria Ochescu

Preţ: 39 lei
Disponibilitate: Precomandă
Manualul școlar a fost aprobat de Ministerul Educației prin ordinul de ministru nr. 6169/22.08.2024.
  • Publicată în 2024
  • paperback, 128 pagini
  • Înalţime: 29,7 cm, lăţime: 21 cm, grosime: 0,5 cm, greutate: 280 g
  • Cod: 9786060767374
  • Editura: Art Klett
  • Nivel învățământ: Gimnaziu
  • Clase: Clasa VII
  • Disciplină: Istorie
  • Alte categorii:
        Clasificare > Editura

Acest manual școlar este realizat în conformitate cu Programa școlară aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 3393/28.02.2017.

 

Manualul propune o abordare didactică modernă, cu echilibru între dezvoltarea dimensiunilor cognitivă şi atitudinal-valorică ale elevilor.

La nivel cognitiv, faptele istorice sunt accesibile atât direct, cât și prin intermediul surselor istorice, urmărindu-se descrierea şi interpretarea faptelor şi a proceselor istorice pornind de la surse, dezvoltarea capacităţilor analitice şi de gândire critică. La nivel atitudinal-valoric, accentul este pus pe diversitate şi pe acceptarea şi valorizarea acesteia. 

prezentarea conţinuturilor este bazată pe logica fenomenului istoric (repere spațio-temporale, surse), pe demersul didactic frontal și individual şi pe adecvarea la competenţele specifice. 

conținutul se raportează la experienţa cotidiană de cunoaştere a copiilor de 13-14 ani; 

conţinuturile permit abordări inter- și transdisciplinare (geografie, religie, literatură etc.); 

conţinuturile pot fi abordate gradual, pe niveluri de dificultate, în funcţie de specificul clasei.

Lecția organizează atomizat conținuturile din programă, oferind mai multe variante de formulare a discursului didactic. 

Studiul de caz se axează pe învățarea pe baza surselor; poate fi o aprofundare a subiectelor lecției sau un element de conţinut distinct. 

Patrimoniu prezintă elemente de moștenire culturală specifice epocii și problematicii abordate. 

Istoria în viața ta lansează provocări de tip civic din perspectiva educaţiei pentru drepturile omului, diversitate, dimensiunea de gen etc.

Trusa de instrumente – scheme de utilizare a unor metode de învăţare activă

Schemă recapitulativă – schema conceptuală a unității de învățare structurată pe lecții, în care sunt asociate și elemente ale studiilor de caz

Autoevaluare – sarcini asociate unor competențe pe problematica unității de învățare, însoțite de grila de autoevaluare

Evaluare – set de itemi de evaluare obiectivi, semiobiectivi, subiectivi, însoțiți de baremul de notare (100 de puncte)

Vă recomandăm şi