Livrare și retur

 

LIVRARE

Costurile de transport, respectiv optiunile de livrare sunt prezentate Clientului in cadrul procesului de comanda, inainte de efectuarea platii.

Comenzile sunt procesate şi livrate de luni până vineri, cu excepţia sărbătorilor legale. Comenzile primite după ora 12:00 vor fi procesate şi expediate în ziua următoare. Comenzile primite după ora 12:00, vinerea, nu vor fi procesate până săptămâna viitoare, luni. Termenul de livrare începe odată cu primirea email-ului de confirmare a comenzii. Editura nu se face responsabila pentru întârzierile neprevăzute. Timpul de livrare standard este de 5 zile lucrătoare de la data plasarii comenzii, însă, raportat la anumite evenimente acest termen poate fi depășit. Editura va depune toate diligentele pentru a anunța Clientul, prin una din metodele indicate in comandă/contul de utilizator (e.g. telefonic, SMS, e-mail)  de depășirea termenului de livrare, dacă este cazul.

În cazul în care Clientul alege să plătească prin ramburs, acesta este obligat să efectueze plata la primirea coletului, in caz contrar acesta nu ii va fi predat de către curier. Refuzul de plată a comenzii sau refuzul de primire a coletului conduce la rezoluțiunea contractului la distanță și descarcă Editura de obligația unei noi livrări a produsului respectiv.

Din motive de securitate, se solicită semnarea ordinului de livrare a comenzii de catre Client. Nu se fac livrări care Căsuţe Poştale ori Oficii Poştale. Clientul va verifica, la livrare, conformitatea comenzii: integritatea pachetului, corespondenţa codului de livrare cu cel din comandă. Clientul va semnala orice lipsă a conformităţii în scris, atât în documentaţia firmei de curierat, cât şi pe adresa comenzi@art-educational.ro. Dacă produsul primit de catre Client este deteriorat, se recomandă returnarea lui în starea iniţială. Pierderea sau deteriorarea produselor comandate trece în responsabilitatea Clientului, odată cu semnarea documentelor de transport.

 

RETUR

Conform Ordonanței de urgență nr 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, orice Client are dreptul să notifice în scris Editura că renunță la  cumpărarea produsului, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului.

Renunțarea la cumpărarea Produsului reprezintă exercitarea dreptului de denunțare unilaterala a contractului de vânzare la distanță. În acest sens, pentru exercitarea acestui drept, Clientul trebuie sa informeze în scris Editura, prin completarea formularului de retur de mai jos.

Dacă un Client decide să uzeze de această opțiune, acesta are obligația  de a returna produsul către Editura fără întârziere nejustificată, în decurs de cel mult 14 zile de la data la care a comunicat Editurii decizia de renunțare la cumpărare. 

Cheltuielile directe de returnare a produselor sunt in sarcina Clientului. Adresa de returnare a produselor este: Splaiul Independenţei nr. 315-317-319, OB LD 18, sector 6, București, România.

În cazul unei asemenea renunțări la cumpărare, Editura va rambursa Clientului, după primirea produsului,  sumele efectiv încasate de la acesta pentru produsul respectiv.

Pentru a fi acceptată returnarea produselor, acestea trebuie să fie în aceeași stare în care au fost livrate (să nu fie deteriorate, integritatea documentelor însoțitoare). În cazul în care se constată că valoarea unui produs a fost diminuată, Editura va reține suma aferentă acestei diminuări. Dacă produsul returnat a fost însoțit de eventuale bonusuri/cadouri, Clientul este ținut să le returneze și pe acestea din urmă, odată cu produsul, în caz contrar, valoarea acestora se va reține din valoarea returului.

Dacă s-au achiziționat mai multe produse de același fel și se dorește returul tuturor acestor produse, Clientul se va asigura că doar unul dintre aceste produse a fost desigilat. Returul celorlalte Produse se acceptă doar daca acestea sunt sigilate.

Procedura de utilizare dreptului de retragere este cea de mai jos:

  1. După primirea formularului de retur, Editura trebuie să ia act și să soluționeze cererea de restituire.
    Pentru a putea soluționa cererea de restituire, este nevoie ca respectivul Client sa trimită Produsele care fac obiectul returului către Editura. Pentru o soluționare mai rapidă este recomandabil sa se facă returnarea produselor prin intermediul firmelor de curierat Cargus Curier sau Sameday. De avut în vedere faptul că, pentru transmiterea Produselor prin intermediul Poștei Române, timpul de livrare a produselor este mai îndelungat și astfel se întârzie și soluționarea cererii de către Editura.
  2. Odată cu returul Produselor, există mai multe opțiuni, iar Clienții sunt rugați ca, în formularul de retur, să indice ce opțiune preferă, respectiv:
    1. Înlocuirea produsului returnat cu un altul disponibil pe stoc.  În acest caz, cheltuielile cu livrarea produsului înlocuitor vor fi suportate de Client.  În cazul în care suma dintre prețul produsului înlocuitor si cheltuielile de livrare este mai mare decât prețul produsului returnat, Clientul va achita o asemenea diferență de preț prin ramburs la primirea coletului cu produsul înlocuitor. În cazul în care suma dintre prețul produsului înlocuitor si cheltuielile de livrare este mai mică decât prețul produsului returnat, Editura va rambursa o asemenea diferență de preț în cel mult 14 zile calendaristice de la exercitarea opțiunii sau in maxim 5 zile de la data primirii de către Editură a produsului care face obiectul returului, oricare dintre cele două date ar interveni ultima. Rambursarea se va face prin transfer bancar in contul IBAN specificat în formularul de retur.
    2. Rambursarea contravalorii produsului returnat.  În acest caz, Editura va rambursa Clientului contravaloarea produsului returnat în cel mult 14 zile calendaristice de la exercitarea opțiunii sau in maxim 5 zile de la data primirii de către Editură a produsului care face obiectul returului, oricare dintre cele două date ar interveni ultima. Rambursarea se va face prin transfer bancar in contul IBAN specificat in formularul de retur.

În cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat sau un produs ce prezintă defecte, Clienții sunt rugați să contacteze, într-un interval de 3 zile lucrătoare, echipa Editurii (telefon 021.369.31.99, contact@art-educational.ro) pentru a reclama această situație. Editura se va asigura ca produsul să fie înlocuit cu un produs nou sau să procedeze la rambursarea banilor, conform opțiunii Clientului. Costurile de retur și de transport pentru produsul înlocuitor, daca este cazul, sunt suportate de către Editură. Pentru produsele ale căror colete prezintă deteriorări vizibile la primirea prin curier, se recomandă refuzul de recepție și contactarea Editurii în cel mai scurt timp.

Dreptul la  retur se pierde în cazul în care:

  • Clientul nu a respectat condițiile de utilizare, întreținere etc.;
  • Produsul a fost păstrat în condiții improprii, expus la condiții nefavorabile sau a fost manipulat defectuos;
  • În caz de deteriorare a produsului.

Conform legii sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract,  furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al Clientului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștința de faptul că își va pierde dreptul la retragere. Aceste limitări se aplică conform OUG 34/2014 art. 16.

 


 

Nume complet
Numar telefon
Adresa email
Adresa
Data receptionarii produsului
Data solicitarii de retragere
Numar comanda
IBAN
Produs de returnat (marca/model, titlu/editie)
Descrieti starea produsului
Motivul returnarii si alte observatii
Tip returnare Returnarea produselor si inlocuirea acestora cu produse identice
Returnarea produselor si rambursarea sumei echivalente in voucher valabil 30 de zile cu care puteti achita alte produse, la alegere
Returnarea produselor si rambursarea sumei de bani achitata
Vă recomandăm şi