Termeni şi condiţii
Termeni si condiții
Prevederi generale
- Site-ul www.art-educational.ro, numit în continuare și Serviciu, este pus la dispoziție de către S.C. Art Klett S.R.L., cu sediul social in București, înregistrată la Registrul Comerțului cu nr. J40/6124/2017, Cod fiscal RO37479264, numit în continuare şi Editura.
- Prezentul document, care definește termenii de încheiere a Contractelor la Distanță prin intermediul web site-ului www.art-educational.ro, stabilește drepturile și obligațiile Editurii și ale Clientului, în acord cu prevederile legislației incidente.
- Serviciul este prezentat „aşa cum este” („as is"), fără nicio garanție, obligație sau răspundere faţă de Clienți sau față de terți, cu excepția obligațiilor prevăzute de legislația în vigoare. Editura își desfășoară activitatea cu respectarea completă a obligațiilor legale.
- Editura păstrează în totalitate şi în mod unilateral dreptul de a adăuga, șterge, modifica, folosi toate materialele, datele şi informațiile conținute la orice moment de Serviciu, inclusiv cele adăugate de Clienți sau asociate comportamentului lor în cadrul Serviciului.
- În sensul prezentelor ”Termeni și condiții”, Client este orice persoană care accesează orice pagină sau resursă din cadrul Serviciului, indiferent dacă este sau nu utilizator înregistrat.
- Pentru crearea unui cont de utilizator, este nevoie de folosirea unei adrese de e-mail. La crearea sau actualizarea unui cont de utilizator înregistrat, Clientul se angajează să introducă și să mențină datele sale de identificare complete și corecte.
- Editura are dreptul de a refuza cererea de creare cont sau poate șterge un astfel de cont, în situațiile în care constată că un Client a folosit informații neconforme cu realitatea sau folosește Serviciul într-un mod neconform cu uzanțele normale și prezentele ”Termeni si condiții”.
- Drepturile de autor pentru Serviciu și conținutul său sunt deţinute de Editură, de către asociații sau partenerii săi și este protejat conform legislației privind drepturilor de autor și a altor legi privind dreptul de proprietate intelectuală, niciun material/conţinut neputând fi reprodus integral sau parţial, fără acordul scris prealabil al deținătorului dreptului de proprietate.
- Detaliile produselor, proiectelor, evenimentelor şi serviciilor Editurii prezentate în cadrul Serviciului sunt oferite cu titlu informativ şi pot suferi modificări. De asemenea, imaginile, clipurile video şi celelalte resurse media sunt prezentate în cadrul Serviciului cu titlu de exemplu.
- Prin accesarea Serviciului, Clientul se angajează să nu creeze nicio daună, sancţionată ca atare de legislaţia română, Editurii sau oricărei persoane fizice sau juridice.
Aceşti "Termeni și condiții" de folosire se aplică pe termen nelimitat de la prima accesare a Serviciului. Ei pot fi modificați de Editură în orice moment, fiind recomandat Clienților să verifice la fiecare accesare versiunea curentă, marcată prin <<Data ultimei modificări». În caz de divergență sau neînțelegeri între Editura și Client, se vor aplica Termenii și Condițiile valabile la momentul plasării comenzii de către Client.
Editura încearcă să-şi îmbunătăţească serviciile astfel că fiecare Client este invitat să ne contacteze la adresa de e-mail contact@art-educational.ro pentru orice probleme şi propuneri de îmbunătățire legate de Serviciu sau de ”Termeni şi condiţii.”
Contractul la Distanță
Informațiile prezentate în cadrul www.art-educational.ro cu privire la produsele comercializate constituie doar invitația la încheierea contractului de vânzare in sensul art. 2 pct. 7 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea si completarea unor acte normative.
Acceptarea prezentelor ”Termeni și Condiții” reprezintă o formalitate premergătoare încheierii contractului la distanță, astfel că, odată cu accesarea Serviciului și plasarea unei comenzi, se consideră că acel Client a citit și înțeles acest document.
Contractul de vânzare-cumpărare încheiat la distanță, fără prezența fizică simultană a vânzătorului și a Clientului, se consideră încheiat odată ce comanda este confirmată și acceptată de către Editură.
Prin înaintarea comenzii, Clientul este de acord să achiziționeze, să primească și să facă plata produselor comandate, în acord cu principiile stabilite de prezentele ”Termeni și Condiții”. Prin confirmarea comenzii, Editura este de acord să vândă si sa livreze produsele în cauză și confirmă disponibilitatea acestora.
Contractul la distanță are ca obiect produsul selectat de către Client în comanda plasată, cu caracteristicile principale ale acestuia (inclusiv prețul) și se completează cu prevederile prezentelor ”Termeni și Condiții”.
Politica de confidențialitate și date cu caracter personal
Editura colectează și prelucrează datele cu caracter personal ale Clienților în scopurile și în condițiile indicate în Politica de confidențialitate și prelucrare date cu caracter personal pe care o găsiți accesând link-urile de mai jos:
https://www.art-educational.ro/politica-de-confidentialitate-si-de-protectia-datelor
Comanda
Prin finalizarea comenzii, Clientul declară și garantează că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de achiziție, sunt corecte, complete și adevărate la data plasării comenzii, în caz contrar fiind răspunzător pentru orice consecință determinată de astfel de erori (ca de exemplu, fără a se limita la comanda întârziata, transmisă greșit, etc.).
Editura nu este răspunzătoare de eventuale întârzieri de livrare sau alte daune produse Clientului de eventuale astfel de întârzieri cauzate de date incorecte la data plasării comenzii. În acest context, toate taxele de transport în vederea reexpedierii comenzii, daca este cazul, vor cădea în sarcina Clientului.
Prin finalizarea comenzii, Clientul confirmă acordul său ca Editura să îl contacteze prin orice mijloc disponibil (e-mail/ telefon) pentru confirmarea comenzii.
Editura are dreptul de a refuza o comanda, cu notificarea prealabila a Clientului și fără ca acesta să aibă dreptul de a pretinde daune, pentru următoarele motive:
- eșuarea / invalidarea tranzacției online;
- neacceptarea de către banca emitenta a cardului / a tranzacției;
- date incomplete sau incorecte ale Clientului;
- cel puțin 3 livrări consecutive către Clientul respectiv eșuate;
Editura depune toate diligențele pentru a asigura disponibilitatea tuturor produselor afișate în cadrul Serviciului, astfel încât să se realizeze obiectul contractului la distanță, însă pot exista situații când, din motive independente de Editură, livrarea produselor nu este posibilă (a se vedea mai jos) sau presupune întârzieri semnificative peste timpul de livrare standard. Editura va depune toate diligentele de a îl contacta pe Client, prin e-mail sau telefonic, și a-l informa despre apariția unor asemenea evenimente nedorite, iar Clientul are dreptul, dacă nu optează pentru schimbarea obiectului Contractului la Distanță conform opțiunilor puse la dispoziție de Editură, la rezoluțiunea contractului la distanță și restituirea tuturor sumelor achitate, după caz, fără însă a putea solicita plata unor prejudicii.
În cazuri excepționale, este posibil ca, din cauza unor evenimente produse independent de voința Editurii, să nu poată fi actualizate în timp real toate detaliile cu privire la disponibilitatea produselor sau prețurile în vigoare la o dată certă. Totodată, produsele vândute pe www.art-educational.ro sunt listate în mai multe baze de date. Din acest motiv în eventualitatea unor erori sau latențe în actualizarea bazei de date, unele produse care sunt listate ca fiind în stoc, pot fi de fapt cu stoc epuizat.
În spețele în care, din cauza problemelor tehnice de actualizare a produselor, Clientul a putut finaliza o comanda care conține produse care în fapt nu mai erau disponibile, Editura va depune toate diligentele de a îl contacta pe Client prin e-mail sau telefonic pentru a îl informa despre situația de fapt, iar acesta are dreptul, dacă nu optează pentru schimbarea obiectului Contractului la Distanță conform opțiunilor puse la dispoziție de Editură, la rezoluțiunea contractului la distanță și restituirea tuturor sumelor achitate, după caz, fără însă a putea solicita plata unor prejudicii.
În cazul în care Clientul optează pentru schimbarea obiectului Contractului la Distanță acesta are la dispoziție una din următoarele opțiuni: acordarea de către Editura a unui voucher valoric pana la concurența sumei achitate (pe care îl poate folosi pentru achiziționarea, de pe site, a altor produse), returnarea de către Editura a sumei aferente produselor indisponibile sau care nu pot fi înlocuite altfel sau orice altă modalitate identificată de către Editura împreuna cu Clientul, daca este posibil.
Condiții de plată și transport
Plata produselor Editurii se va face prin RAMBURS sau prin card bancar, conform opțiunii Clientului. Procesarea plaților online este realizată prin intermediul procesatorului Netopia Financial Services.
Din cauza utilizării mai multor baze de date care rotunjesc prețurile afișate la a doua zecimală este posibil ca prețurile afișate în e-mailul de confirmare comandă să difere la a doua zecimală (cu mai puțin de 0,05%) față de prețurile afișate în factura fiscală. Clientul va achita suma afișata în interfața procesatorului de plăți (pentru plățile efectuate cu cardul), respectiv suma înscrisa în factura fiscală care stă la baza întocmirii AWB-ului (pentru plățile efectuate ramburs la curier).
Costurile de transport, respectiv opțiunile de livrare sunt prezentate Clientului in cadrul procesului de comandă, înainte de efectuarea plății.
Comenzile sunt procesate şi livrate de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale. Comenzile primite după ora 12:00 vor fi procesate şi expediate în ziua următoare. Comenzile primite după ora 12:00, vinerea, nu vor fi procesate până săptămâna viitoare, luni. Termenul de livrare începe odată cu primirea email-ului de confirmare a comenzii. Editura nu se face responsabila pentru întârzierile neprevăzute. Timpul de livrare standard este de 5 zile lucrătoare de la data plasării comenzii, însă, raportat la anumite evenimente acest termen poate fi depășit. Editura va depune toate diligentele pentru a anunța Clientul, prin una din metodele indicate in comandă/contul de utilizator (e.g. telefonic, SMS, e-mail) de depășirea termenului de livrare, dacă este cazul.
În cazul în care Clientul alege să plătească prin ramburs, acesta este obligat să efectueze plata la primirea coletului, in caz contrar acesta nu ii va fi predat de către curier. Refuzul de plată a comenzii sau refuzul de primire a coletului conduce la rezoluțiunea contractului la distanță și descarcă Editura de obligația unei noi livrări a produsului respectiv.
Din motive de securitate, se solicită semnarea ordinului de livrare a comenzii de către Client. Nu se fac livrări care Căsuţe Poştale ori Oficii Poştale. Clientul va verifica, la livrare, conformitatea comenzii: integritatea pachetului, corespondenţa codului de livrare cu cel din comandă. Clientul va semnala orice lipsă a conformităţii în scris, atât în documentaţia firmei de curierat, cât şi pe adresa comenzi@art-educational.ro. Dacă produsul primit de catre Client este deteriorat, se recomandă returnarea lui în starea iniţială. Pierderea sau deteriorarea produselor comandate trece în responsabilitatea Clientului, odată cu semnarea documentelor de transport.
Avizări Ministerul Educației
Auxiliare
Conform legislației în vigoare, Ministerul Educației avizează auxiliarele școlare omologate în vederea utilizării lor în învățământul preuniversitar și publică această lista pe site-ul propriu. O serie de cârti prezentate în cadrul Serviciului sunt prezente în aceasta listă de auxiliare școlare omologate. Aceste titluri sunt marcate, pe pagina de produs din cadrul Serviciului, prin formularea "Avizat de M.E.N. pe data de …………..".
Clienții trebuie să verifice cu atenție pagina de produs a fiecărui produs comandat. Daca nu regăsesc marcajul menționat anterior, este vorba fie de un titlu nedepus la avizare, fie de un titlu nou.
Manuale
Manualele Editurii au avize ale Ministerului Educației, iar acest lucru este marcat în mod specific pe pagina de produs.
Condiții de Retur
Conform Ordonanței de urgență nr 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, orice Client are dreptul să notifice în scris Editura că renunță la cumpărarea produsului, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului.
Renunțarea la cumpărarea Produsului reprezintă exercitarea dreptului de denunțare unilaterala a contractului de vânzare la distanță. În acest sens, pentru exercitarea acestui drept, Clientul trebuie sa informeze în scris Editura, prin completarea formularului de retur pe care îl puteți accesa aici https://www.art-educational.ro/livrare-si-retur .
Dacă un Client decide să uzeze de această opțiune, acesta are obligația de a returna produsul către Editura fără întârziere nejustificată, în decurs de cel mult 14 zile de la data la care a comunicat Editurii decizia de renunțare la cumpărare.
Cheltuielile directe de returnare a produselor sunt in sarcina Clientului. Adresa de returnare a produselor este: Splaiul Independenţei nr. 315-317-319, OB LD 18, sector 6, București, România.
În cazul unei asemenea renunțări la cumpărare, Editura va rambursa Clientului, după primirea produsului, sumele efectiv încasate de la acesta pentru produsul respectiv.
Pentru a fi acceptată returnarea produselor, acestea trebuie să fie în aceeași stare în care au fost livrate (să nu fie deteriorate, integritatea documentelor însoțitoare). În cazul în care se constată că valoarea unui produs a fost diminuat, Editura va reține suma aferentă acestei diminuări. Dacă produsul returnat a fost însoțit de eventuale bonusuri/cadouri, Clientul este ținut să le returneze și pe acestea din urmă, odată cu produsul, în caz contrar, valoarea acestora se va reține din valoarea returului.
Dacă s-au achiziționat mai multe produse de același fel și se dorește returul tuturor acestor produse, Clientul se va asigura că doar unul dintre aceste produse a fost desigilat. Returul celorlalte Produse se acceptă doar daca acestea sunt sigilate.
Procedura de utilizare dreptului de retragere este cea de mai jos:
- După primirea formularului de retur, Editura trebuie să ia act și să soluționeze cererea de restituire.
Pentru a putea soluționa cererea de restituire, este nevoie ca respectivul Client sa trimită Produsele care fac obiectul returului către Editura. Pentru o soluționare mai rapidă este recomandabil sa se facă returnarea produselor prin intermediul firmelor de curierat Cargus Curier sau Sameday. De avut în vedere faptul că, pentru transmiterea Produselor prin intermediul Poștei Române, timpul de livrare a produselor este mai îndelungat și astfel se întârzie și soluționarea cererii de către Editura. - Odată cu returul Produselor, există mai multe opțiuni, iar Clienții sunt rugați ca, în formularul de retur, să indice ce opțiune preferă, respectiv:
- Înlocuirea produsului returnat cu un altul disponibil pe stoc. În acest caz, cheltuielile cu livrarea produsului înlocuitor vor fi suportate de Client. În cazul în care suma dintre prețul produsului înlocuitor si cheltuielile de livrare este mai mare decât prețul produsului returnat, Clientul va achita o asemenea diferență de preț prin ramburs la primirea coletului cu produsul înlocuitor. În cazul în care suma dintre prețul produsului înlocuitor si cheltuielile de livrare este mai mică decât prețul produsului returnat, Editura va rambursa o asemenea diferență de preț în cel mult 14 zile de la exercitarea opțiunii sau in maxim 2 zile lucrătoare de la data primirii în bună regulă de către Editură a produsului care face obiectul returului, oricare dintre cele două date ar interveni ultima. Rambursarea se va face prin transfer bancar in contul IBAN specificat în formularul de retur.
- Rambursarea contravalorii produsului returnat. În acest caz, Editura va rambursa Clientului contravaloarea produsului returnat în cel mult 14 zile de la exercitarea opțiunii sau in maxim 2 zile lucrătoare de la data primirii în bună regulă de către Editură a produsului care face obiectul returului, oricare dintre cele două date ar interveni ultima. Rambursarea se va face prin transfer bancar în contul IBAN specificat in formularul de retur.
În cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat sau un produs ce prezintă defecte, Clienții sunt rugați să contacteze, într-un interval de 3 zile lucrătoare, echipa Editurii (telefon 021.369.31.99, contact@art-educational.ro) pentru a reclama această situație. Editura se va asigura ca produsul să fie înlocuit cu un produs nou sau să procedeze la rambursarea banilor, conform opțiunii Clientului. Costurile de retur și de transport pentru produsul înlocuitor, daca este cazul, sunt suportate de către Editură. Pentru produsele ale căror colete prezintă deteriorări vizibile la primirea prin curier, se recomandă refuzul de recepție și contactarea Editurii în cel mai scurt timp.
Dreptul la retur se pierde în cazul în care:
- Clientul nu a respectat condițiile de utilizare, întreținere etc.;
- Produsul a fost păstrat în condiții improprii, expus la condiții nefavorabile sau a fost manipulat defectuos;
- În caz de deteriorare a produsului.
Conform legii sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al Clientului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștința de faptul că își va pierde dreptul la retragere. Aceste limitări se aplică conform OUG 34/2014 art. 16.
Solutionarea litigiilor
Furnizarea serviciilor noastre dar si Termenii si Conditiile site-ului vor fi guvernate și interpretate în conformitate cu legislația română și orice litigiu care rezultă va fi soluționat de către parți în conformitate cu legislația română.
Data ultimei actualizări: 11 aprilie 2024