Consiliere și dezvoltare personală. Clasa a VII-a

Manual clasa a VII-a

Monica H. Columban, Dorina Kudor, Lenuța Sfîrlea, Dorina-Anca Talaș

Preţ: 39 lei
Disponibilitate: Precomandă
Manualul școlar a fost aprobat de Ministerul Educației prin ordinul de ministru nr. 5420/04.07.2024.
  • Publicată în 2024
  • paperback, 100 pagini
  • Înalţime: 29,7 cm, lăţime: 21 cm, grosime: 0,6 cm, greutate: 270 g
  • Cod: 978606076
  • Editura: Art Klett
  • Nivel învățământ: Gimnaziu
  • Clase: Clasa VII
  • Disciplină: Dezvoltare personală
  • Alte categorii:
        Clasificare > Editura

Acest manual școlar este realizat în conformitate cu Programa școlară aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 3393/28.02.2017.

Manualul este conceput în conformitate cu sugestiile metodologice și de conținut ale programei școlare pentru disciplina Consiliere și dezvoltare personală pentru clasa a VII-a (aprobată prin O.M. nr. 3393/28.02.2017). Parcursul de învățare oferit în manual este configurat de cele cinci dimensiuni ale dezvoltării personalității elevului de clasa a VII-a: autocunoaștere, dezvoltare socio-emoțională, managementul învățării, managementul carierei și adoptarea unui stil de viață sănătos. Cele cinci dimensiuni sunt abordate în 32 de lecții distribuite în patru unități tematice – Autocunoaștere și stil de viață sănătos și echilibrat, Dezvoltare socio-emoţională, Managementul învățării, Managementul carierei – , în care competențele generale și specifice au fost integrate cu activitățile de învățare și conținuturile din programă. Fiecare unitate se deschide cu o imagine, un motto, o listă a conținuturilor și sumarul lecțiilor. Mesajul metaforizat în titlul fiecărei lecții, împreună cu imaginile sugestive sunt elemente care contribuie în mod relevant la conturarea unui parcurs de învățare sub semnul cunoașterii și al autocunoașterii.

Cele patru unități, cu titluri sugestive pentru conținutul abordat, cuprind lecții numerotate ascendent și în simbioză tematică. Se asigură astfel un traseu de învățare coerent, care ne dorim să provoace curiozitatea și interesul elevilor pentru o învățare cu sens, bazată pe achiziții necesare unei transformări durabile și unei dezvoltări armonioase. Toate unitățile se finalizează cu o secvență de (auto)evaluare, construită într-un mod prietenos, astfel încât să fie conștientizate etapele parcurse și transformările survenite. Fiecare lecție are un titlu sugestiv, fiind construită din secvențe bine definite, care se vor desfășura în clasă. Activitățile propuse în lecții vizează lucrul individual, în perechi și în grup, asigurându-se un traseu de învățare care contribuie, în mod progresiv, atât la dezvoltarea autonomiei, cât și a cooperării în învățare. Metodele complementare de evaluare utilizate în acest manual sunt: portofoliul (în format letric și/sau electronic), proiectul, atelierul, observarea sistematică a activității și a comportamentului elevilor (prin liste de control, fișe de observare, scări de apreciere/verificare, chestionare, cum ar fi, de exemplu, la paginile 17, 21, 35, 36, 41, 49, 60, 64, 88, 92), investigația, autoevaluarea.

Vă recomandăm şi